Naine

Viis nippi, mida järgides teed uue töönädala palju meeldivamaks

Toimetas Gerly Mägi 07.01.2018, 12:00

Kuigi traditsiooniliselt on pühapäev püha päev ehk puhkepäev, mil tuleks kõik kohustused kõrvale heita ja akusid laadida, soovitab HerFamily võtta mõni tund ettevalmistustele, mis aitaksid uut nädalat muretumalt alustada. 

1. Tee külmkapp korda ja täida see värske toidukraamiga

Pärast nädalapikkust õhtusöökide valmistamist ja töölõuna kaasapakkimist võib külmkapp vajada inventuuri ja puhastavat lappi. Võta välja kõik toiduained, pese külmkapp puhtaks ning süstematiseeri vajalikud ja kõlblikud asjad uuesti kappi tagasi. Nii väldid mustuse ja bakterite kogunemise külmkapis olevatele toitudele. Ühtlasi annab see sulle ka poeskäiguks ülevaate, mida peaksid juurde ostma ning millega saab veel nädalajagu hakkama. 

Tee toidupoodi minekuks nimekiri, see aitab sul säästa aega ja raha. Nii ei pea sa poes olles mõtlema, mida veel tuleks osta ning samas ei tee ka oste emotsiooni ajel.

2. Kirjuta paberi peale nädala kohustused

Sind ootab hambaarsti külastus, kohtumine sõbrannaga või sünnipäevapidu? Selleks, et oma aega paremini planeerida ja leida kiire elutempo kõrvalt hetki puhkamiseks, tasub kirjutada vältimatud kohustused ühele paberile. Nii on need pidevalt silme ees ega teki võimalust, et ettevalmistused (nagu kingi ostmine või restoranis laua broneerimine) jäävad viimasele hetkele.

Jäta oma plaanidesse kindlasti sisse ka aega iseendale. Veedad sa selle jalutuskäiguna pargis, poodlemise või värskendava uinakuna – vahet pole, peaasi, et päevakava oleks vahelduslik ja aitaks ennetada stressi.

3. Tee pühapäevast pesupäev

Musta pesu korv ajab üle ääre? Nüüd on aeg panna pesumasin käima ja hoida ta töös terve päeva. Samal ajal, kui pesumasin usinalt riideid peseb, saad sina tegeleda muude ettevalmistustega või veeta mõnusalt aega pere ja sõprade seltsis.

Kui nädala alguses on riidekapp puhtaid riideid täis, ei teki ka hommikuti paanikat, mida täna selga panna. 

Lisaks tasub vastavalt trennide arvu järgi valmis panna trenniriided nii endale kui ka lastele. See aitab unistel hommikutel aega kokku hoida ja nii võid kindel olla, et spordiklubis ei tule ette ebameeldivat üllatust maha jäänud pükste või sokkide näol.

4. Tee kotid korda

Aeg-ajalt koguneb üleliigseid asju nii käekottidesse kui ka laste koolikottidesse. Nüüd tasub rahulikult üle vaadata, mida kotipõhja leidudest alles hoida ning mis peaksid leidma teekonna prügikasti. Rahuliku sorteerimisega välistad võimaluse, et viskad ära mõne tähtsa telefoninumbri, mis kirjutatud tšeki tagaküljele. 

Laste koolikottidest võib üllatuslikult leida ka näiteks kehalise tunnist kaduma läinud sokid või kaduma läinud kodutöö, mida õpetaja mitu päeva tagasi oma lauale hindamiseks palus tuua.

5. Valmista söök nädala esimeseks pooleks

Kui aega veel üle jääb, tee valmis lõuna- ja õhtusöögid järgnevateks päevadeks. Siis ei pea esmaspäeval pärast tööd koju kiirustades muretsema, et ees ootavad tühjade kõhtudega lapsed. Samuti annab see võimaluse pärast pingelist tööpäeva lõõgastuda, mitte veeta õhtu palavas köögis pliidi ääres.